เกี่ยวกับคอร์ส
Characteristics, types and boundaries of global marketing, factors affecting global marketing, analysis of global marketing environment, decisions on target market selection, methods of entering target international market, international payments,international trade, communications, transportations, insurance, packaging and design, pricing and quotation, roles of foreignexchange rate on pricing policy, promotion and control measures in export and import of various countries, trade barriers,international trade organizations, international trade of thailand, including both public and private sectors involving with foreign trade of Thailand
ลักษณะรูปแบบและขอบเขตการประกอบการตลาดโลกปัจจัยต่างๆ ที่เกี่ยวข้องกับตลาดโลกการวิเคราะห์สภาวะแวดล้อมในการตลาดโลก การตัดสินใจเลือกตลาดเป้าหมายวิธีการเข้าสู่ตลาดระหว่างประเทศที่เป็นเป้าหมาย การชำระเงินระหว่างประเทศ การค้าระหว่างประเทศ การสื่อสาร การขนส่ง การประกันภัย การบรรจุหีบห่อและการออกแบบ การกำหนดราคา และการเสนอราคาและอิทธิพลของอัตราแลกเปลี่ยนต่อนโยบายการกำหนดราคา มาตรการส่งเสริมและการควบคุมสินค้าออกและสินค้าเข้าของประเทศต่างๆ การกีดกันทางการค้า องค์การการค้าระหว่างประเทศ การค้าต่างประเทศของประเทศไทย รวมทั้งหน่วยงานที่มีบทบาทในด้านการค้าต่างประเทศของประเทศไทยทั้งภาครัฐและภาคเอกชน
เนื้อหาของคอร์ส
BS933122 Global Marketing
-
บทที่ 1 – Introduction to Global Marketing
08:19 -
แบบทดสอบ บทเรียนที่ 1 – Introduction to Global Marketing
-
บทที่ 2 – The Global Economics Environment
11:43 -
แบบทดสอบ บทเรียนที่ 2 – Introduction this chapter inclusion
-
บทที่ 3 – Regional Market Characteristics and Preferential Trade Agreements
08:28 -
แบบทดสอบ บทที่ 3 – Regional Market Characteristics and Preferential Trade Agreements
-
บทที่ 4 – The Political, Legal, and Regulatory Environments of Global Marketing
14:19 -
แบบทดสอบ บทที่ 4 – Social and Cultural Environments
-
บทที่ 5 – Global Information System and Market Research
10:54 -
แบบทดสอบ บทที่ 5 – The Political, Legal and Regulatory Environments of Global Marketing
-
บทที่ 6 – Global Information Systems and Market Research
25:40 -
แบบทดสอบ บทที่ 6 – Global Information Systems and Market Research
-
บทที่ 7 – STP
13:51 -
แบบทดสอบ บทที่ 7 – STP
-
บทที่ 8 – Importing Exporting and Sourcing
27:33 -
แบบทดสอบ บทที่ 8 – Importing, Exporting and Sourcing
-
บทที่ 9 – Global Market Entry Strategies
14:50 -
แบบทดสอบ บทที่ 9 – บทที่ 9 Global Market Entry Strategies :Licensing, Investment, and Strategic Alliances
-
บทที่ 10 – Branding and Product Decisions
24:13
เรียนจบรับใบประกาศนียบัตร
เมื่อเรียนจบจะได้รับใบรับรองการผ่านรายวิชา นี้พร้อม ส่งให้ทางอีเมล สามารถดาว์นโหลดได้ทุกเวลา