2025 – BS942054 English for Tourist Guide (English Section)

คอร์สที่สนใจ แชร์
แชร์คอร์ส
ลิงก์หน้า
แชร์บนโซเชียล

เกี่ยวกับคอร์ส

  คำศัพท์และรูปแบบประโยคภาษาอังกฤษ เพื่อการนำชม บรรยาย และให้รายละเอียดเกี่ยวกับ สถานที่ท่องเที่ยวทางวัฒนธรรม สถาปัตยกรรม ประติมากรรมและศิลปะในประเทศไทย การให้ข้อแนะนำ และข้อห้าม การเจรจาต่อรอง การประสานงานติดต่อ การรับเรื่องร้องทุกข์ และฝึกปฏิบัติการโดยใช้ภาษาอังกฤษในสถานการณ์จริง

  Terminologies and English sentences for guiding, explaining, and providing details related to cultures, architectures, sculptures, and arts in Thailand, providing suggestions and restrictions, negotiation, coordination, dealing with complaints, and using English in a real-life situation

คุณจะได้เรียนรู้อะไร?

  • PLO 1 มีคุณธรรม จริยธรรม จรรยาบรรณและทัศนคติที่ดีทางวิชาการและวิชาชีพในอุตสาหกรรมการท่องเที่ยวบนฐานนวัตกรรม
  • PLO 2 มีความรู้ ความสามารถ และประสบการณ์จริงในการปฏิบัติงานในอุตสาหกรรมการท่องเที่ยว ทั้งในส่วนของภาครัฐและเอกชน รวมถึงการเป็นผู้ประกอบการธุรกิจท่องเที่ยวในยุคดิจิทัลได้อย่างมีประสิทธิภาพ
  • PLO 3 มีทักษะในการคิดวิเคราะห์ การแก้ไขปัญหา และมีความคิดริเริ่มสร้างสรรค์โดยการใช้บูรณาการองค์ความรู้ด้านนวัตกรรมการบริหารธุรกิจการท่องเที่ยว การทาวิจัย และการฝึกประสบการณ์ผ่านการปฏิบัติงานจากสถานประกอบการจริงไปประยุกต์ใช้ในการประกอบอาชีพในอนาคต
  • PLO 4 มีมีทักษะการอยู่ร่วมกันกับผู้อื่่นในสังคมและความสามารถในการปรับตัวให้พร้อมกับการเปลี่ยนแปลงของนวัตกรรมการท่องเที่ยวที่อาจเกิดขึ้นในการทางานและการดาเนินชีวิตในอนาคต
  • PLO 5 มีทักษะความสามารถด้านการสื่อสารด้านธุรกิจและวิชาชีพท่องเที่ยวโดยการใช้ภาษาต่างประเทศ กระบวนการทาวิจัย และการใช้เทคโนโลยีสารสนเทศในยุคดิจิทัลเพื่อประยุกต์นวัตกรรมใช้การปฏิบัติงานและการประกอบอาชีพที่เกี่ยวข้องกับธุรกิจในอุตสาหกรรมการท่องเที่ยวได้

เนื้อหาของคอร์ส

Session 2 – Introduce yourself, greeting, and transferring in and out (open)

  • Session 2 – Pre-test Greeting and welcoming tourists
  • Session 2 – Greeting and Welcoming Tourists
    17:23
  • Session 2 – Examples of the conversations
    11:47
  • Session 2 – Part II: GRAMMAR
    26:09
  • Session 2 – Vocabulary
    11:09
  • Session 2 – Activities
    13:45
  • Session 2 – Post-test Greeting and welcoming tourists

Session 3 – Guiding and providing information to tourists, Do’s and Don’ts, and travel safety (open)

  • Session 3 – Pre-test Introduce yourself, greeting, and transferring in and out
  • Session 3 – Describing the Buddha image
    08:16
  • Session 3 – Providing information about do’s, don’t, and travel safety
    17:09
  • Session 3 – Providing information about describing architectures
    17:26
  • Session 3 – Providing information about sculptures
    21:19
  • Session 3 – Describing the golden stupa
    07:36
  • Session 3 – Post-test Introduce yourself, greeting, and transferring in and out
  • Session 3 – แบบสอบถามการเรียนรูปแบบ Flipped Classroom

Session 4 – Thai Food (open)

  • Session 4 – Pre-test Thai Food
  • Session 4 – Thai Food
    21:23
  • Session 4 – Popular Thai Dishes
    11:59
  • Session 4 – Conversation in the context
    13:09
  • Session 4 – Practice
    08:38
  • Session 4 – Post-test Thai Food

Session 5 – Festivals and events in Thailand (open)

  • Session 5 – Pre-test Festivals and events in Thailand
  • Session 5 – Festivals and events in Thailand
    12:28
  • Session 5 – Traditional beliefs and folklore
    13:32
  • Session 5 – Ways of communicating with tourists
    09:10
  • Session 5 – Practice
    06:56
  • Session 5 – Post-test Festivals and events in Thailand

Session 6 – Beliefs, religions, and superstition (open)

  • Session 6 – Pre-test Beliefs, religions, and superstition
  • Session 6 – Beliefs, religions, and superstition
    11:08
  • Session 6 – Superstitions and beliefs
    11:31
  • Session 6 – Ways of communicating with tourists
    10:40
  • Session 6 – Practice
    08:41
  • Session 6 – Post-test Beliefs, religions, and superstition

Session 7 – Dealing with complaints and unexpected situations (open)

  • Session 7 – Pre-test Dealing with complaints and unexpected situations
  • Session 7 – Dealing with complaints and unexpected situations
    18:05
  • Session 7 – Coversation in the context
    14:32
  • Session 7 – Way of communicating with tourists
    12:46
  • Session 7 – Post-test Dealing with complaints and unexpected situations

Assignments – Video presentation

  • Assignments – Video presentation
  • Guidelines for Final Examination
    33:06

Hold

  • Hold
    00:00

การจัดอันดับและรีวิวของผู้เรียน

ยังไม่มีรีวิว
ยังไม่มีรีวิว